چرا برای افزایش ترافیک سایت و افزایش مشتری باید هزینه کنیم؟

برای افزایش ترافیک وب سایت از بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید. زیرا هدف اصلی استفاده از آن در سایت، جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری است.

در نتیجه افزایش ترافیک سایت معمولاً از اهداف اولیه نمی باشد و بسیاری از وب سایت ها مایلند که کاربران سایت، پس از بازدید به مشتری تبدیل شوند در حالیکه اگر هیچ عملی صورت نپذیرد بازدید بی ثمر خواهد بود.

در حوزه تجارت الکترونیک برای بررسی موفقیت یک سایت در جذب مشتری، از اصطلاح نرخ تبدیل استفاده می کنند که در واقع نشان دهنده نسبت تعداد مشتریان سایت به تعداد کل بازدیدکنندگان است. پس با نظارت بر کلمات کلیدی می توان از تعداد بازدیدکنندگانی که با استفاده از آن به صفحه شما هدایت و به مشتری تبدیل شده اند مطلع شوید.

استفاده از کلمات کلیدی در انواع جستجوها متفاوت است که ابتدا به تعریف انواع آنها می پردازیم.

 


جستجوی عادی یا Organic: که به صورت رایگان ارائه می شود. 

جستجوی پولی یا Paid Search: در این روش شما به ازای هر کلیک، به موتورهای جستجوگر پولی پرداخت می کنید تا سایت شما در بالاترین نتایج جستجو ظاهر شود. این هزینه به صورتی است که با هر بار کلیک، مبلغی از شما کسر می شود. (بدون در نظر گرفتن اینکه آیا بازدید کننده به مشتری تبدیل می شود یا خیر)

1. روش های استفاده از جستجوی Organic

در جستجو Organic با پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب می توانید شانس کلیک بر روی سایت را افزایش دهید. این روش هیچ هزینه ای ندارد و در صورت تبدیل نشدن بازدیدکننده به مشتری، ضرری هم متوجه شما نخواهد شد. 

میزان جستجوی یک کلمه کلیدی تأثیری بر روی نرخ تبدیل سایت نخواهد داشت. یعنی اگر تعداد افرادی که از طریق جستجو وارد سایت می شوند افزایش یابد الزاماً به مشتری تبدیل نمی شوند. پس ممکن است هزینه هایی که در این راه صرف نموده اید به شما باز نگردد. 

بهترین کار انتخاب کلمات کلیدی با سطح جستجوی بالا و رقابت کم می باشد.

2. استفاده از روش های پرداخت به ازای هر کلیک

روش Paid Search، سریع ترین راه موجود برای افزایش ترافیک سایت است. اما باید برای یافتن بهترین کلمه کلیدی تلاش جدی تری داشته باشید.

شما با استفاده از ابزار Google AdWords می توانید میانگین هزینه به ازای هر کلیک و حجم جست و جوی کلمات کلیدی را مشاهده نمایید اما تا زمان استفاده از آن کلمه، نمی توان از میزان نرخ تبدیل و سود دقیق آن آگاهی کسب نمود.

اینجاست که تفاوت اصلی میان استفاده از جست و جوی Organic و Paid Search مشخص میشود.

چگونه می توان در روش پرداخت به ازای هر کلیک، ترافیک سایت را افزایش داد؟

اگر بخواهید جزو سایت هایی با حجم جستجوی بالا باشید باید از کلمات کلیدی کوتاه تر استفاده کنید. که نتیجه آن نرخ تبدیل کمتری خواهد بود. این مسئله برای جست و جوی Organic مشکلی به وجود نخواهد آورد اما برای Paid Search نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

به دلیل آن که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت میکنید در نتیجه باید به دنبال جست و جوی کمتر و نرخ تبدیل بیشتر باشید.

اما راه حل چیست؟

برای رفع این مشکل و دستیابی به نرخ تبدیل بالا می توان از عبارات کلیدی استفاده نمود.


هنگامی که شما از عبارات کلیدی استفاده میکنید، به مراتب ترافیک کمتر و نرخ تبدیل بیشتری خواهید داشت. زیرا افرادی که از عبارات کلیدی استفاده میکنند، معمولاً به دنبال راه حلی برای حل مشکل هستند. اگر سایت شما آن راه حل را ارائه دهد، شانس فروش شما بیشتر خواهد شد.

بهترین راه برای پیدا کردن عبارات کلیدی بررسی جواب ها و راه حل های کاربران در فروم ها یا رسانه های اجتماعی مرتبط با زمینه کاری شماست. عبارات استفاده شده در این سایتها را چک کنید. این ها همان عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجوگر وارد میکنند تا جواب مسئله شان را بیابند.

پس از پیدا کردن عبارت کلیدی مناسب، آنها را در Google AdWords بررسی و پس از اطمینان، اقدام به اجرای برنامه پرداخت به ازای هر کلیک کنید. 


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: