نکاتی مهم در طراحی سایت که مشتریان از سایت انتظار دارند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم در طراحی سایت که مشتریان از سایت انتظار دارند، بپردازیم:

 

اگر شما دارای کسب و کار آنلاین هستید، وب سایت را محصول اصلی و خوانندگان و بازدیدکنندگان را مشتری خود در نظر بگیرید. شما نمی توانید همیشه بر این باور باشید که افراد وقت و پول خود را در سایت شما سپری کنند. پس هر چند وقت، حسابرسی دوره ای داشته باشید تا متوجه شوید که آیا نیازهای مشتریان با بازدید از سایت شما برطرف شده است یا خیر.

مردم مختلف هستند و با هم تفاوت دارند اما وقتی پا به اینترنت می گذارند همه دنبال تعدادی مؤلفه هستند تا بتوانند تصمیم بگیرند که از چه کسی پیروی کنند، به چه کسی اعتماد کنند و چه کسی را تشویق کنند.

مواردی که در زیر آمده 7 نکته مهم در طراحی سایت است که هر وب سایتی باید داشته باشد:

سهولت در استفاده

طراحی سایت شما باید طوری باشد که مسیریابی و حرکت در میان صفحات وب سایت شما گیج کننده و سخت نباشد. مشتری ها در بسیاری از وب سایت ها به دنبال موارد آسان می گردند. به عنوان مثال: محصولات شما، اطلاعات درباره شما، بلاگ شما و صفحه تماس. تمام این موارد باید برجسته بوده و به راحتی پیدا شوند. همانند بسیاری از اطلاعات و لینک هایی که شما می خواهید دیگران آن هارا بخوانند و آنها را دنبال کنند. فونت متون شما باید برای مطالعه مناسب باشد، لینک ها باید سرشار از کلمات کلیدی باشد و به راحتی به چشم بیایند؛ پس در طراحی سایت خود این موارد را رعایت کنید.

محتوای تمیز

محتوای سایت شامل اطلاعاتی است که دیگران را به انجام امور مختلف تشویق می کند، پس باید به آسانی قابل درک باشد. این مورد شامل تمامی صفحات وب سایت شما می شود. اگر خوانندگان محتوای سایت شما، آن را متوجه نشوند، سایت را ترک می کنند؛ پس در طراحی سایت، به محتوا اهمیت بخشیده و آن را با دقت بنویسید.

اعتبار

وب سایت شما باید صفحه ای اختصاصی برای ارتباط کاربران با شما داشته باشد. این صفحه باید حاوی اطلاعات تماس شامل E-Mail، آدرس و شماره تلفن شما باشد؛ موارد دیگری نظیر گواهینامه ها، صفحات شبکه های اجتماعی، توصیفات و کامنت ها در محتوای صفحات، اعتبار شما را تشکیل می دهد.

منحصر به فرد بودن محتوای سایت

این مورد به طراحی سایت، محصولات و محتوای وب سایت شما مربوط شود. اگر طراحی سایت شما جالب به نظر نرسد، افراد وقت خود را صرف بازدید آن نمی کنند. اگر شما مانند هر کسب و کار دیگری در بازار هستید، پس چرا بازدیدکنندگان و خوانندگان باید به حرف شما گوش دهند؟ پس یک عنصر منحصر به فرد عرضه کنید تا آنها را جذب کنید.

مشارکت/ توانایی دریافت بازخورد

اگر مشتریان شما نتوانند به شما دسترسی داشته باشند آنها از بازدید مجدد سایت شما خودداری می کنند. اگر آنها با شما ارتباط برقرار کنند و پاسخ سریع از شما نگیرند، آنها از سایت خارج می شوند و حتی شما را فراموش می کنند که باعث تخریب اعتبار شما می شود. پس راهی آسان تعبیه کنید تا مشتریان بتوانند با شما تعامل داشته باشند و تا آنجا که می توانید به آنها گزینه و راه ارتباطی دهید.

مثل: تلفن، رسانه اجتماعی، فرم ارتباطی و . . . 

اگر مردم در دسترس بودن شما را ببینند به شما اعتماد می کنند و به شما وفادار خواهند بود.

شخصی

به یاد داشته باشید که با هر شخصی که تعامل برقرار می کنید و یا محصولات خود را به او می فروشید، منحصر به فرد است و هر کدام انتظار منحصر به خود را از محصولات و خدمات شما دارند. به عنوان مثال دوست دارند که شما محصولی را به آنها پیشنهاد بدهید و عرضه کنید که محصول خاص مورد علاقه آنها باشد.

پس مشتری های خود را بشناسید، اطلاعات شخصی آنها را ذخیره کنید و از این اطلاعات برای ایجاد ارتباط با مشتری ها استفاده کنید.

امنیت

مشتریان و یا بازدیدکنندگان سایت شما دوست دارند که مطمئن باشند اطلاعاتی که در اختیار شما قرارداده اند، محرمانه خواهد ماند و به شخص ثالثی فروخته نخواهد شد و حتی گم نخواهد شد. اگر شما فروشنده هستید و کالا می فروشید، باید از بستر امن SSL استفاده کنید. اگر شما از کاربران برای بازاریابی تقاضای آدرس ایمیل می کنید شما باید به حریم شخصی آنها احترام بگذارید. پس سعی کنید که با حفظ امنیت اطلاعات کاربران، اعتماد آنها را جلب کنید.

بعد از مطالعه این مقاله از خود بپرسید:


آیا وب سایت شما به خوبی از این آزمون ها، سر بلند بیرون آمده است یا خیر؟

تمامی موارد بالا نکات مهمی در طراحی سایت است که باعث جلب اعتماد مشتری می شود. 


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: