محتوای سایت مهمترین بخش برای طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو

آیا شما در حال خریدن یک سایت آماده هستید؟ آیا فکر می کنید اگر طراحی سایت شما جذاب به نظر برسد همه چیز تمام است و فقط باید محتوای آن را قرار دهید؟

اشتباه نکنید !!!!!!!


هر چند که گرافیک جذاب و ساختار منطقی در موفقیت یک سایت تأثیر به سزایی دارد. اما محتوای سایت برای طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو حکم پادشاه را دارد زیرا سایتی که دارای یک محتوای خوب نیست ممکن است:

Œ

رتبه خوبی در موتورهای جستجو نداشته باشد.



Bounce Rate سایت افزایش یابد

Ž

سرعت لود صفحه، کاهش یابد



و نهایتاً ممکن است مدیر سایت به اهداف اصلی خود نرسد.


تأثیر محتوای سایت در بهینه سازی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو (همانند گوگل) نمی توانند المانهای گرافیکی را درک کنند زیرا آنها فقط قابلیت درک متون را دارند.

حال چگونه می توان محتوای یک صفحه را برای موتورهای جستجو قابل دسترس تر نمود؟

برای کمک به موتورهای جستجو می توانید مطالب را به صورت سلسله مراتبی در یک صفحه قرار دهید. یعنی مطالب را با استفاده از تگ‌های H1 تا H6 مرتب نمایید. زیرا استفاده از این تگ‌ها باعث می‌شود که گوگل محتوای شما را سریع‌تر ایندکس نماید. ترتیب اولویت تگ‌ها از H1 به H6 می‌باشد، فقط می‌بایست دقت داشته باشید در یک صفحه فقط مجاز به استفاده از حداکثر یک تگ H1 هستید و در مورد سایر تگها می توان بسته به نیاز صفحه، چندین بار از آنها استفاده نمود.

متا تگهای موجود در هر صفحه نیز بخشی از محتوای سایت شما هستند، و عملاً برای بهینه سازی موتورهای جستجو از آنها استفاده می شود.

زمانیکه در موتورهای جستجو به دنبال چیزی می گردید، اطلاعاتی که در صفحات نتایج جستجو، نمایش داده می شود همان متا تگهای عنوان و شرح صفحه هستند.

هر صفحه از وب سایت شما محتوای خاص خود را دارد بنابراین متا تگ عنوان این صفحات نیز باید غیر تکراری و شامل کلمات کلیدی باشد زیرا یکی از فاکتورهای مهم گوگل جهت افزایش پیج رنک، عنوان صفحات می‌باشد.

چرا محتوای سایت یکی از بخش های مهم در طراحی سایت است؟

طراحی صفحات سایت و تأثیر آن بر Bounce Rate

Bounce rate به درصد بازدیدهایی از سایت گفته می‌شود که کاربر بعد از مشاهده‌ صفحه خاصی از سایت و بدون کلیک بر روی لینک دیگر، بلافاصله سایت را می بندد.

پس سعی کنید محتوای سایت را بررسی و جملات اضافی را حذف نمایید. زیرا متون کوتاه و روان همیشه به صورت کامل خوانده میشوند در حالیکه صفحات طولانی اغلب قبل از اتمام، بسته می شوند.

استفاده مناسب از سر فصلها و سر تیترها نیز به صفحه نظم بیشتری می دهد در حالیکه استفاده بیش از حد رنگ، فونت بزرگ و ایتالیک، سایت را برای کاربر آزار دهنده می کند.

به خاطر داشته باشید اگر کسی سایر صفحات سایت را مشاهده می نمایند و بلافاصله از سایت خارج نمیشود، ممکن است در آخر سایت را ترک و دیگر تمایلی به بازدید دوباره سایت نداشته باشد.

سرعت لود صفحات سایت و سئو

برخی فکر می کنند که محتوای سایت صرفاً همان متن می باشد؛ در حالی که محتوای یک سایت شامل عکس و ویدئو نیز میباشد و به همین خاطر برای بهینه سازی موتورهای جستجو می بایست آنها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمود.

یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، استفاده از عکس با رزولوشن بالا می باشد که این باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه افزایش یابد.

و دیگر اینکه بسیاری از طراحان سایت از تگ alt برای بهینه سازی تصاویر استفاده نمی کنند.


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: