طراحی سایت متناسب با اصول بهینه سازی و سئو

بسیاری از صاحبان وب سایت از نتیجه رنکینگ سایت خود در موتورهای جستجو، راضی نیستند. چیزی که آن ها متوجه آن نمی شوند اینست که طراحی سایت آنها از الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیروی نمی کند و به اصطلاح با آنها غریبه است. سایتی که از قوانین سئو پیروی می کند، چیزی بیشتر از کلمات کلیدی و محتوا را در سایت برجسته می‌کند.

 


یک وب سایت باید با در نظر گرفتن بازدیدکنندگان و علاقه مندی های آنها طراحی شود. سئو می تواند وب سایت شما را به رنکینگ های بالا هدایت کند. اما طراحی سایت مناسب، تضمین کننده تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری است. پس باید مطمئن شوید که طراحی سایت شما هم با موتورهای جستجو و هم با بازدیدکنندگان تطابق و هماهنگی دارد.

نکاتی برای طراحی سایت متناسب با موتورهای جستجو

متا تگ ها

برای موتورهای جستجو، اهمیت متا تگ ها بیشتر از محتوا می باشد. به عنوان مثال تگ های عنوان، به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان کمک می کند تا دریابند که محتویات صفحه در رابطه با چه موضوعی است.

Breadcrumbs را در سایت قرار دهید.

Breadcrumbs، لینک های مسیریابی هستند که در بخش های داخلی صفحات وب سایت حضور دارند و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند تا از صفحه ای که حضور دارند به هر صفحه ای از سایت که مایلند منتقل شوند. این لینک ها صفحات را به بخش های مربوطه متصل می کنند. Breadcrumbsبه رنکینگ صفحاتی که به هم لینک هستند کمک می کند. دو نکته ای که در استفاده از Breadcrumbs ها باید به کاربرد این است که:

1) در Breadcrumbs از کلمات کلیدی استفاده کنید.
2) به یاد داشته باشید که این لینک های مسیریابی را قبل از هدر اصلی صفحات وب سایت قرار دهید.

سئوی درون صفحات وب سایت

سئوی یک وب سایت، اساساً شامل فعالیت های بهینه سازی درون سایتی (صفحه ای) نیز می شود. یعنی هر صفحه با استفاده از نکات سئو، مثل نکات کلمات کلیدی و ....، بهینه سازی می شود.

نکاتی که در این امر باید رعایت شود از قبیل زیر است:

اضافه کردن تگ head به هر صفحه

به دلیل این که موتورهای جستجو توانایی خواندن تصاویر را ندارند باید آنها را تگ کنید.

تصاویر را با کلمات کلیدی انتخابی، نام گذاری کنید.

محتوای سایت خود را بهینه سازی کنید. به عنوان نمونه، مراقب باشید که چگالی کلمات کلیدی شما در کل متن بیشتر از 2% نشود.

تمام صفحات مهم سایت را به هم لینک کنید

لینک کردن یا به عبارتی، متصل کردن صفحات سایت به یکدیگر به اسپایدر ها کمک می کند که سایت را مسیر یابی کرده و پیدا کند. صفحات سایت می توانند بر اساس نوعشان، به یکدیگر متصل شوند. به عنوان مثال یک سایت فروشگاه اینترنتی کتاب می تواند صفحات خود را بر اساس نویسنده طبقه بندی و به یکدیگر متصل کند. این امر به خوبی مشاهده شده که وب سایتی که به خوبی لینک شده، نسبت به وب سایتی که لینک نشده در رنکینگ بهتری ظاهر می شود. شما با استفاده از متن مناسب در صفحات، می توانید صفحات مهم سایت خود را به صفحه اصلی سایت، متصل کنید.

ساختار URL متناسب با سئو

URL متناسب با سئو، URL ای است که به عنوان مثال کلمات آن با خط تیره جدا شده باشند. در مقالات قبلی به تفصیل راجع به ساختار URL سخن گفتیم. اگر بخواهیم اشاره ای به مقالات گذشته درباره URL داشته باشیم باید بگوییم که URLها باید به گونه ای باشند که هم توسط کاربران اینترنت و هم توسط موتورهای جستجو، قابل خواندن بوده و ملموس باشد. به عنوان مثال اگر کلمات در URL با خط فاصله از هم جدا شده باشند بهتر خوانده شده و بهتر هم در ذهن کاربر خواهند ماند. و نکته دیگر این کهURL سایت خود را طوری انتخاب کنید که نامی از کسب و کار و یا توصیفی از آن باشد. URL ها یکی از مباحث مهم در طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت ها می باشند. 

یک سایت با بهینه سازی کامل، شانس شما را برای بهتر ظاهر شدن در رنکینگ موتورهای جستجو افزایش می دهد و به محض این که وب سایت شما در بالاترین رنکینگ قرار گرفت، شانس شما برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان هم بیشتر خواهد بود. پس نکات بالا را به شدت، جدی بگیرید.


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: