ابزارهای کاربردی بازاریابی اینترنتی (بخش اول)

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی است و به منظور ترویج و ترفیع خدمات و محصولات در بستر آنلاین مورد استفاده می باشند. بسیاری از کسب و کارها، شرکت ها و برندها به منظور ترویج خدمات، تبلیغ محصولات، برند سازی مجدد در فضای مجازی و همچنین حضور پر رنگ تر در این فضا، در حال روی آوردن به محیط های آنلاین هستند. بازاریابی رسانه های اجتماعی غالباً بر روی پلتفرم های محبوب همانند Facebook، twitter، YouTube اجرا و اداره می شوند.

 


اکانت های متعدد در رسانه های اجتماعی مختلف گیج کننده خواهد بود و بررسی و پاسخ کامنت ها و سؤال ها را با مشکل مواجه خواهد کرد. در آن صورت شما نیاز به ابزاری مؤثر برای انجام این امور دارید. خوشبختانه صدها ابزار مختلف در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی در دسترس می باشد. 

برای دانستن آن که از کدام ابزار در جهت بهبود بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، در زیر لیستی از ابزار های بازاریابی اینترنتی که به طور خاص برای عملکردهای مهم و ضروری مثل ارائه دادن پست های زمان بندی شده، پست های تحلیلی و فیلتر کردن محتوا ساخته شده، آمده است.

مدیریت اکانت

Buffer: با این ابزار شما می توانید از یک پنل و داشبورد به تمام اکانت های Facebook، Twitter، LinkedIn، خود دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید. حتی این امکان برای شما فراهم است که پست های خود را در 3 بستر، شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. در این صورت در بروز رسانی پست هایتان، یکپارچگی برقرار خواهد شد.

Commun.it: این ابزار به شما کمک می کند که اکانت Twitter خود را مدیریت کنید. با این ابزار قادر خواهید بود سؤال های کاربران را پاسخ دهید، فعالترین Follower های خود را پیگیری کرده و به بررسی پیام هایی که در آنها نامی از شما برده شده بپردازید.

HotSuite: این ابزار بسیار ساده با قابلیت استفاده آسان، یک پنل مستقیم به اکانت های شبکه های اجتماعی مثل Facebook، Twitter می باشد که می توانید با استفاده از آن به طور همزمان آنها را مدیریت کنید.

ابزارهای مربوط به محتوا

Scoop.it: این ابزار به شما کمک می کند تا محتوای یک وب سایت (مثل مقاله ها، عکس ها و . . .) را برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، ذخیره کنید. بعد از نصب کردن scoop.it شما به راحتی قادر خواهید بود که محتوای URL هر سایتی را دخیره سازی نمایید. شما حتی قادر خواهید بود که این ابزار را با HootSuite ادغام کرده و به صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید.

Storify: ابزاری شبیه Scoop.it است که شما قادر خواهید بود با استفاده از آن مقاله های آنلاین را برای پست کردن در وقت دیگر ذخیره کنید. هر زمان که در اینترنت به دنبال محتوای جدیدی بگردید، این ابزار به شما اجازه می دهد که موارد یافت شده را با توجه به عنوان و تاپیک آن، سازمان دهی کنید.

Google Reader: این ابزار یک خواننده RSS است که به طور مرتب محتواهای جدیدی که بر روی سایت های خبری و بلاگ های مورد علاقه شما قرار می گیرد را چک می کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با انتخاب کردن تنظیمات مختلف، هرطور که مایل هستید از این محتوا ها آگاهی یابید.

Topsy: اگر شما می خواهید از عناوین و گرایشات جدید مربوط به صنعت خود، محصولات مرتبط و رقبا آگاه شوید، Topsy یک ابزار بسیار مفید برای این کار است. Topsy با آگاهی دادن در رابطه با آخرین اخبار و اتفاقاتی که بر روی برند شما تأثیر می گذارد، کمک می کند که همیشه به روز باشید.

در این مقاله ما به بررسی مدیریت اکانت ها و ابزارهای مربوط به محتوا در شبکه های اجتماعی پرداختیم و در مقاله بعدی اطلاعاتی در رابطه با ابزار های تحلیلی شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهیم داد.


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: